Klachtenregeling

Klachten

Ben je tevreden, vertel het anderen. Ben je niet tevreden, vertel het ons. De Zeeuwse hecht veel waarde aan een juiste klachtafhandeling. Wij proberen iedere klacht naar tevredenheid op te lossen.

Wat is een klacht?

Een klacht is elke blijk van onvrede van een klant, ook als de klacht direct wordt opgelost.

Heb je een klacht?

Wat kun je doen als je een klacht over ons hebt?

Wij streven naar tevreden klanten zonder klachten. Toch kan het zijn dat je een klacht hebt of dat wij het niet eens zijn met elkaar. Je kunt dan de volgende stappen ondernemen:

  • Geef je klacht telefonisch of per a-mail door aan de betreffende afdeling. Zo kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

Is deze afdeling niet direct bereikbaar of heb je de contactgegevens niet? Neem dan contact met ons op via:

  • Ons algemene telefoonnummer (0118) 683 300
  • Ons online formulier
  • Info@dezeeuwse.nl
  • Of stuur een brief naar:

         De Zeeuwse
         Postbus 50
         4330 AB Middelburg

Wanneer hoor je van ons?

Wanneer hoor je van ons?

Als het mogelijk is, lossen wij je klacht zo snel mogelijk op. Lukt dit niet binnen de daarvoor gestelde termijn, dan ontvang je van ons een brief. Daarin lees je wanneer we je klacht hebben ontvangen, wie je klacht behandelt, waarom de behandeling van je klacht langer duurt en wanneer je uiterlijk onze reactie kunt verwachten.
Wat als je niet tevreden bent?

Wat als je niet tevreden bent?

Ben je niet tevreden over onze behandeling van jouw klacht? Dan kun je een bericht sturen naar de directie van De Zeeuwse.

Ben je niet tevreden over de reactie van de Klachtencommissie (of het standpunt van de directie)?   
Dan kun je contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD): 

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening 
Postbus 93257 
2509 AG Den Haag 
T (070) 33 38 999

En daarna?

En daarna?

Ben je niet tevreden over de reactie en het standpunt van de directie?
Dan kun je contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlenging (KiFiD):

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Postbus 93257
2509 AG Den Haag
T 0900 355 22 48

Doorwijzing door KiFiD
Als het KiFiD een zaak behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit dan verwijst KiFiD dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën). Het KiFiD informeert je hierover. Ook als een klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is moet je die bij KiFiD indienen (voor jou is er dus één aanspreekpunt). De Tuchtraad, die onder een onafhankelijke stichting valt, toetst de klacht en kan, als de klacht gegrond is, sancties opleggen.

De Zeeuwse hecht veel waarde aan uitspraken van het KiFiD en de Tuchtraad Verzekeraars. Kijk voor meer informatie op kifid.nl of tuchtraadverzekeraars.nl.

Rechter
Ook kun je ervoor kiezen om niet naar het KiFiD en/of de Tuchtraad te gaan, maar jouw klacht voor te leggen aan een bevoegde rechter. Let er dan wel op dat je na deze stap niet meer naar het KiFiD kunt. Bemiddeling door KiFiD is (grotendeels) gratis.

Autoriteit Persoonsgegevens
Heb je een klacht over de verwerking van uw persoonsgegevens en ben je niet tevreden over de reactie die je daarop hebt gehad? Dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie daarover lees je op de site van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Termijnen

Termijnen

De Zeeuwse geeft duidelijkheid wanneer je een reactie krijgt. Hiervoor hanteert De Zeeuwse de volgende termijnen waarbinnen jouw klacht behandeld wordt:
  • Op een klacht gericht aan een afdeling ontvang je binnen 10 werkdagen een reactie;
  • Op een klacht gericht aan de directie ontvang je binnen 15 werkdagen een reactie (je ontvangt binnen 5 werkdagen eerst een ontvangstbevestiging).